Vi vill mer!

Vi Liberaler i Skövde drivs av kampen att bevara och främja friheten för alla. Varje människa ska ha möjlighet att bestämma över sitt eget liv och jobba hårt för att uppfylla sina drömmar. Tillsammans med dig vill vi fortsatt vara med och utveckla Skövde. Vi vill skapa förutsättningar för skolan, näringsliv, kultur- och fritid och särskilt värna dem som kanske inte har förutsättningarna på sin sida.

Detta vill vi prioritera kommande mandatperiod:

Liberalerna sätter alltid skolan först

En trygg och framtidsinriktad kunskapsstad bygger på utbildning, likvärdighet och valfrihet för alla. Ekonomin får inte sätta stopp för skolans utveckling och Skövde måste bli ett förstaval för framtidens lärare.

Leva livet – hela livet

De friska åren ska bli fler med god vård och omsorg och valfrihet för de som behöver stöd i Skövde. Synen på årsrika måste förändras. Ålder är ett dåligt mått på människors förmågor – både på arbetsmarknaden och i samhället.

Låt Skövde växa!

En tillväxtkommun där attraktiva miljöer för bostäder och företag utvecklas. Skövdes kultur- och fritidsverksamhet måste stärkas och är en förutsättning för Skövdes tillväxt och folkhälsa.