Liberalerna går i opposition!

Torsdag 27 oktober 2022

Skövde kommun har styrts av en borgerlig Allians i över 50 år. Efter valet den 11 september 2022 var Alliansen i Skövde överens om att fortsatt styra Skövde i minoritet. Förhandlingarna var långt gångna när Moderaterna och Kristdemokraterna meddelade att de spräcker Alliansen och bildar en majoritet tillsammans med Socialdemokraterna.

Liberalerna i Skövde går nu i kraftfull opposition och kommer nu vara Skövdebornas enda borgerliga och liberala alternativ. Ulla-Britt Hagström säger till Skaraborgs Allehanda att ”..det är klart att vi känner att vi valts bort. Vi var ju helt överens med M, KD och C om ett fortsatt samarbete, men vi insåg när vi inledde budgetdiskussionerna att det var något annat på gång.” och ”…Vi kommer även fortsättningsvis att samarbeta med andra partier och vi i L kommer fortsätta arbeta med alla de frågor som liberalismen innebär.”

Just nu håller vi på att formera laget som ska bedriva en aktiv och liberal oppositionspolitik i Skövde. Vill du vara med på resan? Välkommen! https://www.liberalerna.se/bli-medlem